Pınar Su,Günde kaç litre su içilmeli,su içme,su tüketimi,sabah su tüketimi,suSu içmeyi sevmekSabah kalktığınızda 2-3 yudum da olsa güne su içerek başlayın. Zamanla su miktarını 2 bardağa kadar çıkarın. Bunu gece uykusunda susuz kalan vücudunuza vereceğiniz güzel bir hediye olarak düşünün.

Su içmeyi sevmek

Su içmeyi sevmiyorsanız su içme hilelerine başvurun!
Önce neden su içmek istemediğinizi anlamaya çalışın. Bu soru sorulduğunda sıkça verilen yanıtların başında 'Midem bulanıyor!', 'Başka çok sıvı tüketiyorum' gibi yanıtlar geliyor. Bunları aşmanın basit ve pratik yolları var.

Az miktarlarda su içmeyi deneyin!
İçeceğiniz suyu küçük miktarlara bölerek bir süre devam edebilirsiniz. Çok küçük bir fincanla su içmeye başlayıp, zamanla bardağa geçebilir ve bardağınızı daha da büyütebilirsiniz. Örneğin 1 litre suyu öğle yemeğine kadar bitirmeliyim diyerek suyu az miktarlara bölerek içebilirsiniz. Susamayı beklemeyi bırakmanız lazım. Bunu yapmanız önemli. Böylece aklınıza sıvı almak düşüncesi geldiğinde suya yönelmiş olursunuz. Su içmenin önemini diğer yazılarımda aktardım. Suyun yaşamsal önemi hiç unutulmamalı.

Hatırlatıcı kullanın!
Suyu her zaman hatırlayın ve kendinize hatırlatma yolları bullun. Örneğin evinizin ya da işyerinin herhangi bir yerinde görülebilen bir yerdeki su şişesi ya da bir sürahi size suyu hatırlatacaktır. Bilgisayarınızı, cep telefonunuzu veya saatinizin alımını belirli periyotlarda su içmenizi hatırlatmak için kullanabilirsiniz. Örneğin saatlik bir hatırlatma sizin için iyi olabilir.

Sabah kalkınca suyu ödül yapın!
Sabah kalktığınızda 2-3 yudum da olsa güne su içerek başlayın. Zamanla su miktarını 2 bardağa kadar çıkarın. Bunu gece uykusunda susuz kalan vücudunuza vereceğiniz güzel bir hediye olarak düşünün.

Lezzetlendirmeyi deneyin!
Limon ve taze nane ile buz kalıbında buzlar yapın, her su bardağınıza bir iki adet koyarak içeceğiniz suyu lezzetlendirin.

Diğer sıvıları sulandırın!
Ayran ve meyve suyu içerken sulandırarak içmeyi deneyebilirsiniz.

Maden suyundan da yararlanabilirsiniz!
Hipertansiyon sorununuz yoksa günde birkaç bardak maden suyu da içebilirsiniz. Su ile yakınlaşmanıza yardımcı olacaktır.

Günde 12-14 su bardağı civarında su tüketir hale gelmek için önerileri yavaş yavaş yaşama geçirmenizi öneriyorum.

Diyetisyen: Aysen Arıcan

Beslenme Uzmanı Aysen Arıcan'ın Diğer Makaleleri :

Beslenme Uzmanı Aysen Arıcan ile Suya Dair