PINAR SU - Yaşam PınarımSu ve KiloPINAR SU - Yaşam Pınarım

Su ve Kilo

Su içmek kilo vermeye yardımcı olur mu ? (olur)

Obezite yani şişmanlık çağımızın en büyük salgını olarak yaygınlaşıyor. Ülkemiz obezite konusunda dünyada 6. sırada yer alıyor. Obezitenin tedavisi önemli bir konu ancak obezitenin önlenmesi de öncelikli bir konu olarak önümüzde duruyor. Obeziteyi önlemek ve ideal kiloda olmak için çok az bir çaba ile yapabileceğimiz şeyler var.

Sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz ve yeteri kadar su – sıvı üçlüsünün uyumu

Obezitenin önlenmesi için; yeterli ve dengeli beslenme, yeteri kadar su ve sıvı alımı ile düzenli egzersizin birlikte yaşam şekline dönüştürülmesi gerekiyor. Günümün hızlı yaşam koşullarında kişinin fiziksel, zihinsel, duygusal ve ruhsal dengesinde fiziksel boyutu oluşturan beslenme ve hareket, ideal kilo yönetiminde yani şişmanlığın önlenmesinde çok etkili bir yer tutuyor. Bu açıdan değerlendirdiğimizde gereksinimimiz kadar su tüketmenin sağlıklı beslenmemizde ve ideal kilo yönetiminde oynadığı önemli ve zorunlu rolü hemen görürüz.

Su ve yağ arasındaki oransallık

Su, insan yaşamı için oksijenden sonra gelen en önemli öğedir. İnsan yemek yemeden haftalarca yaşayabilir, fakat susuz ancak birkaç gün yaşayabilir. Vücut bileşiminin önemli bölümü sudan oluştuğu için su beslenmemizde çok ayrı bir öneme sahiptir.

Vücutta yağ miktarının artışı ile birlikte su oranı da önemli ölçüde azalır. Zayıflamak için kalori kontrolü kadar su tüketiminin artırılmasının çok önemli etkisi bulunmaktadır. Kısacası yağ miktarı ile su miktarı arasında dikkate alınması gerekn bir orantı var.

Su iştah kontrolü sağlar

'Su iştah kontrolünü sağlar mı?' sorusu diyetisyenlere yöneltilen sorular arasında önemli bir yer tutar. Kısa yanıt 'evet sağlar' şeklindedir.

Özellikle yemeklerden önce ve zamansız acıkma durumlarında içilen su, midede doygunluk hissinin oluşmasına yardım eder. Yemeklerden 15 dakika önce 1-2 bardak su içmek yenilen yemeğin porsiyonunu azaltmaya yardımcı olur.

Su metabolizmayı hızlandırır, kabızlığı önler!

Hücrelerin yaşamsal faaliyetleri, vücut fonksiyonlarının yerine getirilmesi vücudun su dengesinin korunmasıyla mümkündür. Fiziksel aktivitenin artışına paralel olarak içilen su miktarının artırılması, metabolizmayı hızlandırarak kilo vermeye yardımcı olur. Ayrıca yeterince su içen kişilerde bağırsak tembelliği ve buna bağlı kabızlık görülmez. Kabızlığın diyet yapan kişilerde sık görülen bir durum olduğu göz önünde bulundurulursa su içmenin kabızlığı önlediği gerçeği de akıllardan çıkarılmamalıdır.

Su içmek selülitleri azaltır

Selülit bir dolaşım bozukluğu hastalığıdır. Yeterince su içmeyen ve yağ depolamaya müsait kişilerde dolaşım yavaşlayarak özellikle kalça, basen ve bacak bölgesinde portakal kabuğu görünümünde yapılar oluşur. Selüliti önlemek için yeterince su içmek etkilidir; oluşan selülitlerin tamamen olmasa da derecesini azaltmak bol su tüketimi ile mümkün olmaktadır.

Kilo vermek için ne kadar su içilmelidir ?

Harcanan enerjiyle paralel olarak içilmesi gereken su hesaplanmalıdır. Genel olarak kadınların 2-2,5 litre erkeklerin ise 3-3,5 litre su içmesi kilo verme amaçlı yapılan egzersiz ve diyete destek olmaktadır. Kişinin ideal kilosundan her 5 kilo fazlası için 1 bardak daha fazla su içmesi gerektiği unutulmamalıdır.

Kilo vermek için içilen suyun sıcaklığı önemli midir ?

Soğuk su metabolizma hızını az da olsa arttırır, ılık su ise bağırsak hareketlerini hızlandırarak kabızlığın önlenmesine yardım eder. Suyun sıcaklığı kilo vermede doğrudan etkili değildir, bireylerin arzu ettikleri ve sevdikleri sıcaklıkta su içmesi daha önemlidir.

Bir bütün olarak baktığımızda su, vücut bileşimde kapladığı büyük yer ve yaşamsal oluşu yanında beslenmede tek başına değerlendirilen 6 temel besin öğesinden bir tanesidir.

Sağlıklı beslenmenin gerçekleşmesi olarak adlandırdığımız; dengeli ve ölçülü şekilde vücudun gereksinimi kadar alınan besinlerin vücutta oluşan biyokimyasal etkileşimle işlev görmesi sürecinde, su anlamlı bir rol oynamaktadır. Suyun bu rolü ve yeterli alımı kişinin ideal kilo dengesini korunmasını sağlamaktadır.

Beslenme Uzmanı Aysen Arıcan'ın Diğer Makaleleri :

Beslenme Uzmanı Aysen Arıcan ile Suya Dair