Pınar su,susuzluk,su tüketimi,pınar,yazın su tüketimiYazın oruç tutanlar susuz kalmamak için ne yapmalı?Yaz aylarına rastlayan Ramazan ayı dolayısıyla bu günlerde en çok gündemdeki konu su ihtiyacının nasıl karşılanacağıdır.

Yazın oruç tutanlar susuz kalmamak için ne yapmalı?

Yaz aylarına rastlayan Ramazan ayı dolayısıyla bu günlerde en çok gündemdeki konu su ihtiyacının nasıl karşılanacağıdır. Yetişkin ve sağlıklı bir bireyin günde ortalama 2 litre su ihtiyacı olduğu düşünülürse oruç tutanların hem oruç hem de yaz sıcakları nedeniyle artan su ihtiyacını eksiksiz karşılaması için bazı uyarılarda bulunmakta fayda görüyorum.

2013 Ramazan ayında ortalama oruç süresi 17 saat olacak. İlk günler için gece 03.15 den akşam 20.49’a kadar olan süre boyunca oruç tutulacak (İstanbul İmsakiyesi kaynak alınmıştır). Geri kalan 7 saatin de çoğu zaten uykuda geçecek. Bu 7 saatin içinde hem iftar hem de sahur öğünü yer alıyor ve bu öğünlerde su ihtiyacının da karşılanması sağlık için çok büyük önem taşıyor. Yaz aylarında terle birlikte atılan suyun da miktarı arttığı için su ihtiyacı 2 bardak kadar artıyor. Hem yaz sıcakları hem de oruç birleştiğinde su kaybının ve su kaybına bağlı sağlık sorunlarında artış olabileceği akıllardan çıkarılmamalı.

Yaz aylarında oruç tutacak kişiler için daha fazla su tüketmenin kolay yolları ise şöyle sırlanabilir:

1. İftarda orucunuzu büyük bir bardak suyla açın.

2. Çorbanızı bol sulu yaparak mümkünse büyük kâse tüketin, kremalı, aşırı tuzlu ve çok koyu kıvamlı çorba içmekten kaçının.

3. Yemek arasında ve sonrasında su içmeye devam edin.

4. Kafeinli içecekleri (çay, kahve vb) yanında su ile birlikte için.

5. Yatmadan önce büyük bir bardak su için.

6. Sahura kalktığınızda büyük bir bardak su için.

7. İftar ve sahurda soğuk içecek tercihinizi sulandırılmış kompostodan yana kullanın.

8. Tatlı ve aşırı tuzlu yiyecekleri daha az tüketmeye çalışın, tüketirken yanında bol su içmeyi unutmayın.

9. Sıcak saatlerde evden dışarı çıkmayın, nemli ve yüksek sıcak iklime sahip bölgelerde oturuyorsanız gün içinde sık sık ılık suyla duş alın.

10. Su içmeyi zevkli hale getirin, bunun için de çeşitli meyveleri ve meyve sularını suyunuza karıştırabilirsiniz.

Susuz kalmayın, sağlığınızdan olmayın.

Diyetisyen Aysen Arıcan

Beslenme Uzmanı Aysen Arıcan'ın Diğer Makaleleri :

Beslenme Uzmanı Aysen Arıcan ile Suya Dair