Yaşam Pınarım’ın kullanım oranı 3 yılda 3 kat arttı

Online ödeme, temassız teslimat gibi özelliklerinin yanı sıra avantajlı kampanyaları ve marka iş birlikleriyle su ve içecek sektöründe tüketicinin en çok tercih ettiği uygulamalardan olan Yaşam Pınarım, damacana ve su siparişlerinde online ödeme sunan ilk su markası olarak yeniliklere imza atmaya devam ediyor.

Pınar Su ve İçecek’in tek adımda su ve içecek siparişini müşterisinin kapısına getiren mobil uygulaması Yaşam Pınarım, tüketici odaklı yazılım geliştirmeleri ve sunduğu avantajlı kampanyalarıyla büyüme ivmesini her geçen gün artırıyor. Yaşam Pınarım, online ödeme sistemini pandemi döneminde hayata geçiren birçok markanın yanı sıra online ödeme ve temassız teslimat gibi trendleri pandemi öncesinde hayata geçirerek ambalajlı su sektöründe tüketicinin bu yöndeki ihtiyaçlarını karşılayan ilk marka oldu. Tüm bu çalışmaların sonucunda Yaşam Pınarım, kullanıcı sayısında ve tüketici memnuniyet skorlarında da son üç yılda hızlı artışlar yakaladı.

Son 3 yılda 3 kat kullanım artışı gösteren Yaşam Pınarım, 2022 yılı içerisinde de müşteri memnuniyetini odağına alarak yazılım geliştirmelerini sürdürdü. Ön ödemeli paket lansmanı tüketici tarafından büyük ilgi gören Yaşam Pınarım, mobil müşterisini de yüzde 20 oranında artırdı. Müşteri memnuniyeti odaklı yazılım geliştirmeleri ve önyüz değişimi ile de 2020 yılında 3 puanın altında olan uygulama skorları, 2022 yılında tüm uygulama marketlerinde 4 puanın üzerine çıktı.

“Son 3 yılda 100’e yakın marka ile iş birliği gerçekleştirdik”

Uygulamanın başarısı hakkında konuşan Pınar Su ve İçecek Pazarlama Müdürü Pelin Gülbay Özdemir “Dijital dönüşüme paralel teknolojik altyapısını sürekli geliştiren bir marka olarak, 2012 yılında Türkiye’de ilk defa internet üzerinden online damacana su siparişi sistemini oluşturduk. 2019 yılında ise mobil uygulamamızı yenileyerek mevcut ve yeni içecek kategorilerinde yakaladığımız tüketici memnuniyetini daha da yukarı taşıdık. Su markaları arasında ilk kez mobil sipariş uygulamalarında kredi kartı ile temassız ödeme imkanı sunmamız bizi ayrıcalıklı kılan özelliklerimizden biri. Sunduğumuz su ürünlerinin dışında, süt ve meyve suyu gibi çeşitli Pınar ürünlerini de tüketiciyle buluşturuyoruz. Uygulama deneyimini iyileştirmek üzerine bitmek bilmeyen bir yazılım geliştirme takvimimiz mevcut. Bununla birlikte sadece su ve içecek ürünlerimiz özelinde değil uygulama kullanıcılarına, farklı sektörlerde yer alan 100’e yakın marka ile yaptığımız iş birlikleriyle de avantajlar sunduk. Dönemin ihtiyaçlarına bağlı olarak hedef kitlemizin beklentilerine kulak vermeye çalışıyoruz. Pandemi döneminde yaptığımız araştırmalarda tüketicilerin daha fazla evde vakit geçirmesiyle küçük ev aletlerine olan ihtiyaçlarının her zamankinden daha fazla olduğunu gözlemledik ve bunun üzerine bu sektörde marka iş birlikleri oluşturduk. Bu yıl ise Türkiye’nin en büyük kırtasiye markalarıyla iş birliği yaparak tüketicimize okula dönüş döneminde avantajlar sunduk. Mevcutta da yeni müşterilerimize özel, hem cam şişe hem de polikarbon kullanan tüketicilerimiz için tasarruf ettirecek bir yeni müşteri kampanyası sunuyoruz” dedi.

“Yazılım ve tasarım odaklı iyileştirmelerimiz devam edecek”

“Tüketicilerimize daha iyisini sunmak adına, hangisinin daha iyi performans gösterdiğini belirlemek için A/B testleri uyguluyor ve mobil uygulamamızın sürümlerini birbiriyle karşılaştırıyoruz. Kullanıcı deneyimi ve arayüzü tasarımları geliştiriyoruz. Tüketicinin sistemde kalma süresi, sadakat oranı, damacana dışı ürün siparişi gibi ölçümlemeler gerçekleştiriyoruz. Yaşam Pınarım uygulaması kullanan tüketicilerin yorumları ve önerileri için direkt iletişim kanalları geliştirerek yazılım ve tasarım odaklı iyileştirmelere devam edeceğiz”

“Tüketicimizin cebini ferahlatmaya yönelik kampanyalar hayata geçiriyoruz”

Özdemir, “Son dönemde tüketici araştırmalarında tüketicinin en çok endişe duyduğu konunun enflasyon olduğunu ve daha ekonomik tercihlere yöneldiğini gördük. Yıl boyunca tüketicimizin bütçesine katkı sağlayacak, ön ödemeli damacana paketlerini lanse ettik. Uzun dönem zam etkisinden korunup aynı zamanda ekstra indirim alabildikleri bu uygulama sayesinde hem sadakat oranlarımız yükseldi, hem de tüketicilerimiz stoklanamayan bir ürün olan damacana için tasarruf yapma imkanı buldular” dedi.